همگرا:شیوهنامه نگارش صفحات پروژه: تفاوت میان نسخهها
بدون خلاصۀ ویرایش |
|||
خط ۸۱: | خط ۸۱: | ||
*مدیوم | *مدیوم | ||
همچنین موارد زیر در صورت موجود بودن هر کدام | همچنین موارد زیر در صورت موجود بودن هر کدام یک امتیاز به کلیت پروژه می افزایند: | ||
*بیت کوین تالک | *بیت کوین تالک | ||
*تلگرام/اسلاگ/دیسکورد | *تلگرام/اسلاگ/دیسکورد |
نسخهٔ کنونی تا ۲۸ اکتبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۲:۳۰
برای نگارش و ارزیابی پروژه ها در ویکی همگرا باید موارد زیر رعایت شود:
پروژه ها به دو دسته کلی پیش از عرضه عمومی ( شامل همه موارد ICO,IDOو IEO) و پس از عرضه عمومی تقسیم می شوند و بر همین اساس شیوه نامه های متفاوتی دارند و دارای درصد های متفاوتی هستند و به بخش های زیر تقسیم بندی می شوند:
- معرفی
- تیم
- اطلاعات سرمایه گذاری
- ارائه محصول
- بازاریابی و شبکه اجتماعی
که به ترتیب زیر هر کدام به قسمت های مختلفی تقسیم بندی می شوند که باید براساس موجود بودن آن ها نمره دهی شود :
ایده[ویرایش]
هر کدام چهار امتیاز دارند :
- نوآور بودن
- تعریف بازار هدف
- تعریف مشتری
- تعریف مشکل و راه حل
- آینده نگری
در صورت ارتباط پروژه به بلاکچین پنج امتیاز به پروژه اضافه می شود.
تیم[ویرایش]
هر کدام چهار امتیاز دارند:
- تعداد اعضا
- عکس ها
- اسم کامل
- پروفایل های لینکدین
- اسکم بودن پروژه
وجود داشتن شخص مهمی در پروژه به آن پنج امتیاز اضافه می دهد .
اطلاعات سرمایه گذاری[ویرایش]
این بخش شامل دو بخش سرمایه گذاری از طریق عرضه عمومی و یا سرمایه گذاری توسط شرکت های دیگر، افراد، سرمایه گذاری های خطر پذیر و ..می شود .
پیش از ICO[ویرایش]
که در حالت اول که اطلاعات ICO است و مربوط به پروژه های پیش از ICO است، باید موارد زیر مشخص باشد : موارد زیر هر کدام چهار امتیاز دارند:
- تاریخ آغاز ICO
- تاریخ پایان ICO
- تاریخ تست پلتفرم
- نام توکن
- قیمت توکن قبل یا در هنگام ICO
داشتن موارد زیر هر کدام دو امتیاز به پروژه می افزایند:
- لیست ارزهای پذیرفته شده
- تعداد توکن های قابل فروش
- سافت کپ
- هارد کپ و کشور
پس از ICO[ویرایش]
در حالت پس از ICO امتیازها به سه دسته تقسیم می شوند:امتیاز ناشی از بازار، امتیاز جذب سرمایه گذار و امتیاز ICO.
- امتیاز ICO: امتیازی است که از طریق جذب سرمایه از طریق ICO به پروژه تعلق می گیرد این امتیاز تا یک سال وجود دارد و ده امتیاز است .بنابراین پس از یک سال این امتیاز از دست می رود.
- امتیاز جذب سرمایه گذار:ده امتیاز پس از جذب سرمایه گذار به مدت یک سال وجود دارد، در صورتی که سرمایه گذار مهمی جذب شود این امتیاز دائمی خواهد بود.
- امتیاز مارکت کپ:امتیازی است ک از طریق مارکت به پروژه می رسد،و از رده بندی مارکت کپ آن بین صد ارز برتر با مارکت بالا بدست می آید و همیشگیست و با بالا و پایین رفتن مارکت کپ تغییر می کند.به طوری که به ترتیب به رده های 1-20(5 امتیاز)،20-40(4 امتیاز)، 40-60(3 امتیاز)، 60-80(2امتیاز،80-100(1امتیاز) تعلق می گیردوبرای رده های بالاتر امتیازی تعلق نمی گیرد.
در حالتی که شرکت برنامه ای برای جذب سرمایه گذار ندارد از این بخش امتیازی دریافت نمی کند.
ارائه محصول[ویرایش]
ارائه محصول شامل موارد زیر است و هر کدام چهار امتیاز دارند:
- وایت پیپر
- آگاهی بخش بودن وایت پیپر
- معرفی ویدئویی
- مایل استون ها
- نمونه اولیه یا MVP
بازاریابی و شبکه اجتماعی[ویرایش]
بازاریابی و شبکه اجتماعی شامل موارد زیر است ، هر کدام از عناصر اصلی چهار امتیاز دریافت می کنند:
- تویتر
- فیس بوک
- گیت هاب
- یوتیوب
- مدیوم
همچنین موارد زیر در صورت موجود بودن هر کدام یک امتیاز به کلیت پروژه می افزایند:
- بیت کوین تالک
- تلگرام/اسلاگ/دیسکورد
- رددیت
- بیت کوین ویکی
- بلاگ
جمع بندی[ویرایش]
هر کدام از قسمت های بالا در دو حالت پیش گفته به صورت زیر به آن ها نمره دهی می شود :
- در مرحله ICO
ایده (20)-تیم (20)-اطلاعات سرمایه گذاری(20)-ارائه محصول(20)-بازاریابی و شبکه اجتماعی(20)
امتیاز اکسپرت: امتیاز اکسپرت امتیازی است که افراد متخصص که تایید شده اند، به پروژه ها می دهند این امتیاز ترکیبی از ایده، تیم و ارائه محصول است و به سایر جوانب کاری ندارد، این امتیاز به دلیل سرعت بخشیدن به امتیاز دهی ایجاد شده است .
امتیاز طلایی: امتیازی است که از مجموع امتیاز پروژه با میانگین مجموع سایت های امتیازدهی دیگر همچون ICOBENCH،ICOHOLDERو ICOMARKS بدست می آید.