همگرا:شیوه‌نامه نگارش صفحات پروژه: تفاوت میان نسخه‌ها

از همگرا
پرش به ناوبری پرش به جستجو
سامان رنج (بحث | مشارکت‌ها)
بدون خلاصۀ ویرایش
سامان رنج (بحث | مشارکت‌ها)
 
خط ۸۱: خط ۸۱:
*مدیوم
*مدیوم


همچنین موارد زیر در صورت موجود بودن هر کدام دو امتیاز به کلیت پروژه می افزایند:
همچنین موارد زیر در صورت موجود بودن هر کدام یک امتیاز به کلیت پروژه می افزایند:
*بیت کوین تالک
*بیت کوین تالک
*تلگرام/اسلاگ/دیسکورد
*تلگرام/اسلاگ/دیسکورد

نسخهٔ کنونی تا ‏۲۸ اکتبر ۲۰۲۱، ساعت ۱۲:۳۰

برای نگارش و ارزیابی پروژه ها در ویکی همگرا باید موارد زیر رعایت شود:

پروژه ها به دو دسته کلی پیش از عرضه عمومی ( شامل همه موارد ICO,IDOو IEO) و پس از عرضه عمومی تقسیم می شوند و بر همین اساس شیوه نامه های متفاوتی دارند و دارای درصد های متفاوتی هستند و به بخش های زیر تقسیم بندی می شوند:

  • معرفی
  • تیم
  • اطلاعات سرمایه گذاری
  • ارائه محصول
  • بازاریابی و شبکه اجتماعی

که به ترتیب زیر هر کدام به قسمت های مختلفی تقسیم بندی می شوند که باید براساس موجود بودن آن ها نمره دهی شود :

ایده[ویرایش]

هر کدام چهار امتیاز دارند :

  • نوآور بودن
  • تعریف بازار هدف
  • تعریف مشتری
  • تعریف مشکل و راه حل
  • آینده نگری

در صورت ارتباط پروژه به بلاکچین پنج امتیاز به پروژه اضافه می شود.

تیم[ویرایش]

هر کدام چهار امتیاز دارند:

  • تعداد اعضا
  • عکس ها
  • اسم کامل
  • پروفایل های لینکدین
  • اسکم بودن پروژه

وجود داشتن شخص مهمی در پروژه به آن پنج امتیاز اضافه می دهد .

اطلاعات سرمایه گذاری[ویرایش]

این بخش شامل دو بخش سرمایه گذاری از طریق عرضه عمومی و یا سرمایه گذاری توسط شرکت های دیگر، افراد، سرمایه گذاری های خطر پذیر و ..می شود .

پیش از ICO[ویرایش]

که در حالت اول که اطلاعات ICO است و مربوط به پروژه های پیش از ICO است، باید موارد زیر مشخص باشد : موارد زیر هر کدام چهار امتیاز دارند:

  • تاریخ آغاز ICO
  • تاریخ پایان ICO
  • تاریخ تست پلتفرم
  • نام توکن
  • قیمت توکن قبل یا در هنگام ICO

داشتن موارد زیر هر کدام دو امتیاز به پروژه می افزایند:

  • لیست ارزهای پذیرفته شده
  • تعداد توکن های قابل فروش
  • سافت کپ
  • هارد کپ و کشور

پس از ICO[ویرایش]

در حالت پس از ICO امتیازها به سه دسته تقسیم می شوند:امتیاز ناشی از بازار، امتیاز جذب سرمایه گذار و امتیاز ICO.

  • امتیاز ICO: امتیازی است که از طریق جذب سرمایه از طریق ICO به پروژه تعلق می گیرد این امتیاز تا یک سال وجود دارد و ده امتیاز است .بنابراین پس از یک سال این امتیاز از دست می رود.
  • امتیاز جذب سرمایه گذار:ده امتیاز پس از جذب سرمایه گذار به مدت یک سال وجود دارد، در صورتی که سرمایه گذار مهمی جذب شود این امتیاز دائمی خواهد بود.
  • امتیاز مارکت کپ:امتیازی است ک از طریق مارکت به پروژه می رسد،و از رده بندی مارکت کپ آن بین صد ارز برتر با مارکت بالا بدست می آید و همیشگیست و با بالا و پایین رفتن مارکت کپ تغییر می کند.به طوری که به ترتیب به رده های 1-20(5 امتیاز)،20-40(4 امتیاز)، 40-60(3 امتیاز)، 60-80(2امتیاز،80-100(1امتیاز) تعلق می گیردوبرای رده های بالاتر امتیازی تعلق نمی گیرد.

در حالتی که شرکت برنامه ای برای جذب سرمایه گذار ندارد از این بخش امتیازی دریافت نمی کند.

ارائه محصول[ویرایش]

ارائه محصول شامل موارد زیر است و هر کدام چهار امتیاز دارند:

  • وایت پیپر
  • آگاهی بخش بودن وایت پیپر
  • معرفی ویدئویی
  • مایل استون ها
  • نمونه اولیه یا MVP

بازاریابی و شبکه اجتماعی[ویرایش]

بازاریابی و شبکه اجتماعی شامل موارد زیر است ، هر کدام از عناصر اصلی چهار امتیاز دریافت می کنند:

  • تویتر
  • فیس بوک
  • گیت هاب
  • یوتیوب
  • مدیوم

همچنین موارد زیر در صورت موجود بودن هر کدام یک امتیاز به کلیت پروژه می افزایند:

  • بیت کوین تالک
  • تلگرام/اسلاگ/دیسکورد
  • رددیت
  • بیت کوین ویکی
  • بلاگ

جمع بندی[ویرایش]

هر کدام از قسمت های بالا در دو حالت پیش گفته به صورت زیر به آن ها نمره دهی می شود :

  • در مرحله ICO

ایده (20)-تیم (20)-اطلاعات سرمایه گذاری(20)-ارائه محصول(20)-بازاریابی و شبکه اجتماعی(20)

امتیاز اکسپرت: امتیاز اکسپرت امتیازی است که افراد متخصص که تایید شده اند، به پروژه ها می دهند این امتیاز ترکیبی از ایده، تیم و ارائه محصول است و به سایر جوانب کاری ندارد، این امتیاز به دلیل سرعت بخشیدن به امتیاز دهی ایجاد شده است .

امتیاز طلایی: امتیازی است که از مجموع امتیاز پروژه با میانگین مجموع سایت های امتیازدهی دیگر همچون ICOBENCH،ICOHOLDERو ICOMARKS بدست می آید.

منابع[ویرایش]