همگرا:شیوه‌نامه نگارش صفحات پروژه

از همگرا
پرش به ناوبری پرش به جستجو

برای نگارش و ارزیابی پروژه ها در ویکی همگرا باید موارد زیر رعایت شود:

پروژه ها به دو دسته کلی پیش از عرضه عمومی ( شامل همه موارد ICO,IDOو IEO) و پس از عرضه عمومی تقسیم می شوند و بر همین اساس شیوه نامه های متفاوتی دارند و دارای درصد های متفاوتی هستند و به بخش های زیر تقسیم بندی می شوند:

  • معرفی
  • تیم
  • اطلاعات سرمایه گذاری
  • ارائه محصول
  • بازاریابی و شبکه اجتماعی

که به ترتیب زیر هر کدام به قسمت های مختلفی تقسیم بندی می شوند که باید براساس موجود بودن آن ها نمره دهی شود :

ایده

هر کدام چهار امتیاز دارند :

  • نوآور بودن
  • تعریف بازار هدف
  • تعریف مشتری
  • تعریف مشکل و راه حل
  • آینده نگری

در صورت ارتباط پروژه به بلاکچین پنج امتیاز به پروژه اضافه می شود.

تیم

هر کدام چهار امتیاز دارند:

  • تعداد اعضا
  • عکس ها
  • اسم کامل
  • پروفایل های لینکدین
  • اسکم بودن پروژه

وجود داشتن شخص مهمی در پروژه به آن پنج امتیاز اضافه می دهد .

اطلاعات سرمایه گذاری

این بخش شامل دو بخش سرمایه گذاری از طریق عرضه عمومی و یا سرمایه گذاری توسط شرکت های دیگر، افراد، سرمایه گذاری های خطر پذیر و ..می شود .

پیش از ICO

که در حالت اول که اطلاعات ICO است و مربوط به پروژه های پیش از ICO است، باید موارد زیر مشخص باشد : موارد زیر هر کدام چهار امتیاز دارند:

  • تاریخ آغاز ICO
  • تاریخ پایان ICO
  • تاریخ تست پلتفرم
  • نام توکن
  • قیمت توکن قبل یا در هنگام ICO

داشتن موارد زیر هر کدام دو امتیاز به پروژه می افزایند:

  • لیست ارزهای پذیرفته شده
  • تعداد توکن های قابل فروش
  • سافت کپ
  • هارد کپ و کشور

پس از ICO

در حالت پس از ICO امتیازها به سه دسته تقسیم می شوند:امتیاز ناشی از بازار، امتیاز جذب سرمایه گذار و امتیاز ICO.

  • امتیاز ICO: امتیازی است که از طریق جذب سرمایه از طریق ICO به پروژه تعلق می گیرد این امتیاز تا یک سال وجود دارد و ده امتیاز است .بنابراین پس از یک سال این امتیاز از دست می رود.
  • امتیاز جذب سرمایه گذار:ده امتیاز پس از جذب سرمایه گذار به مدت یک سال وجود دارد، در صورتی که سرمایه گذار مهمی جذب شود این امتیاز دائمی خواهد بود.
  • امتیاز مارکت کپ:امتیازی است ک از طریق مارکت به پروژه می رسد،و از رده بندی مارکت کپ آن بین صد ارز برتر با مارکت بالا بدست می آید و همیشگیست و با بالا و پایین رفتن مارکت کپ تغییر می کند.به طوری که به ترتیب به رده های 1-20(5 امتیاز)،20-40(4 امتیاز)، 40-60(3 امتیاز)، 60-80(2امتیاز،80-100(1امتیاز) تعلق می گیردوبرای رده های بالاتر امتیازی تعلق نمی گیرد.

در حالتی که شرکت برنامه ای برای جذب سرمایه گذار ندارد از این بخش امتیازی دریافت نمی کند.

ارائه محصول

ارائه محصول شامل موارد زیر است و هر کدام چهار امتیاز دارند:

  • وایت پیپر
  • آگاهی بخش بودن وایت پیپر
  • معرفی ویدئویی
  • مایل استون ها
  • نمونه اولیه یا MVP

بازاریابی و شبکه اجتماعی

بازاریابی و شبکه اجتماعی شامل موارد زیر است ، هر کدام از عناصر اصلی چهار امتیاز دریافت می کنند:

  • تویتر
  • فیس بوک
  • گیت هاب
  • یوتیوب
  • مدیوم

همچنین موارد زیر در صورت موجود بودن هر کدام دو امتیاز به کلیت پروژه می افزایند:

  • بیت کوین تالک
  • تلگرام/اسلاگ/دیسکورد
  • رددیت
  • بیت کوین ویکی
  • بلاگ

جمع بندی

هر کدام از قسمت های بالا در دو حالت پیش گفته به صورت زیر به آن ها نمره دهی می شود :

  • در مرحله ICO

ایده (20)-تیم (20)-اطلاعات سرمایه گذاری(20)-ارائه محصول(20)-بازاریابی و شبکه اجتماعی(20)

امتیاز اکسپرت: امتیاز اکسپرت امتیازی است که افراد متخصص که تایید شده اند، به پروژه ها می دهند این امتیاز ترکیبی از ایده، تیم و ارائه محصول است و به سایر جوانب کاری ندارد، این امتیاز به دلیل سرعت بخشیدن به امتیاز دهی ایجاد شده است .

امتیاز طلایی: امتیازی است که از مجموع امتیاز پروژه با میانگین مجموع سایت های امتیازدهی دیگر همچون ICOBENCH،ICOHOLDERو ICOMARKS بدست می آید.

منابع